Tydzień | Zjazd | Rozdział (wykład) | Ćwiczenia |
1-2 | 1 | Budowa i ponowne wykorzystanie klas | Tworzenie klas. Przeciążanie metod. Metody statyczne. Reguły inicjacji. Zastosowanie dziedziczenia. Przedefiniwoanie metod. Korzystanie z polimorfizmu i interfejsów. Tworzenie prostych generics. |
3-4 | 1-2 | Polimorfizm, interfejsy i klasy wewnętrzne | |
4 | 2 | Typy i metody sparametryzowane (generics) | |
5-6 | 3 | Wprowadzenie do programowania współbieżnegoo | Proste zadania na współbieżność. Synchronizacja i koordynacja wątków. |
6-7 | 3 | Strumienie | Użycie strumieni (w tym: serializacja obiektów, kodowanie i dekodowanie) |
7-8 | 4 | Kolekcje | Użycie różnych kolekcji. Programowanie kolekcji w kategoriach interfejsów. |
9-10 | 4-5 | Programowanie GUI: komponenty wizualne i kontenery | Tworzenie prostych GUI, nadawanie właściwości komponentom, ćwiczenia z rozkładów. |
10 | 5 | Delegacyjny model obsługi zdarzeń - zasady | Obsługa zdarzeń |
10-11 | 5 | Obsługa zdarzeń - konkrety | |
12 | 6 | Rozbudowane możliwości Swingu | Akcje. Pulpity i wyspecjalizowane kontenery. Obieralny wygląd. Użycie klasy SwingWorker. |
13 | 6-7 | Komponenty Swing i architektura Model-View-Controller | Listy i tabele. Komponenty tekstowe. |
14 | 7-8 | Sortowanie i filtrowanie tabel. Techniki łatwego ponownego użycia. | Sortowanie i filtrowanie tabel. Współgranie MVC i generics w tworzeniu uniwersalnego oprogramowania. |