Szczegółowy spis treści
1. Programowanie i Java
1. Co robi komputer?
2. Algorytmy i języki programowania
3. Czym jest Java?
3.1. Uniwersalny język programowania
3.2. Wieloplatformowość i uniwersalność Javy
4. Wprowadzenie do obiektowości
5. Aplikacja powitalna
6. Instalacja Javy, pierwszy program i kilka elementów składni
7. Praca z Eclipse
8. Podsumowanie
2. Typy danych. Operatory i wyrażenia
1. Literały i zmienne
2. Pojęcie typu. Typy proste
3. Typy i użycie literałów
4. Typy zmiennych. Deklaracje
5. Operatory i wyrażenia
5.1. Przegląd
5.2. Operatory przypisania
5.3. Zwiększanie i zmniejszanie
5.4. Dzielenie całkowite i reszta
6. Konwersje arytmetyczne
7. Podsumowanie
3. Definiowanie klas
1. Do czego służą klasy?
2. Definiowanie pól
3. Definiowanie metod
4. Definiowanie konstruktorów
5. Przykład definiowania klasy
6. Składowe statyczne
7. Przeciążanie metod i konstruktorów
4. Obiekty i referencje
1. Obiekty i referencje
2. Napisy
3. Interakcja: wprowadzanie napisów i liczb, komunikaty
4. O metodach equals() i toString()
5. Wyliczenia (enumeracje)
5. Klasy i programowanie
1. Anatomia
2. Zasięg identyfikatorów. Zmienne lokalne. Czas życia danych.
3. Pakiety i importy
3.1. Pojęcie pakietu
3.2. Import
3.3. Importy statyczne
4. Struktura programu
5. Pojęcie o dziedziczeniu
6. Decyzje i wyjątki
1. Przegląd instrukcji sterujących
2. Operatory i wyrażenia porównania
3. Operatory i wyrażenia logiczne
4. Podejmowanie decyzji: instrukcje if oraz if-else
5. Wielowariantowe wybory za pomocą instrukcji switch
6. Operator warunkowy ?:
7. Wyjątki
7.1. Obsługa wyjątków
7.2. Zgłaszanie wyjątków
8. Podsumowanie
7. Iteracje
1. Pojęcie pętli iteracyjnej
2. Warunkowe pętle iteracyjne: instrukcje while i do..while
3. Pętle iteracyjne o danej liczbie powtórzeń: instrukcja for
4. Przerywanie i kontynuowanie pętli
5. Praktyczny przykład iteracji: wczytywanie danych z plików tekstowych za pomocą skanera
6. Podsumowanie
8. Tablice. Wprowadzenie do kolekcji.
1. Pojęcie tablicy. Realizacja tablic w Javie
1.1. Tablice w Javie. Deklarowanie i tworzenie
1.2. Odwołania do elementów tablic
2. Użycie zmiennych tablicowych w przypisaniach. Zmienne tablicowe jako argumenty i wyniki metod.
3. Rozszerzona instrukcja for dla tablic
4. Metody ze zmienną liczbą argumentów
5. Argumenty wiersza poleceń
6. Tablice "obiektowe"
6.1. Tworzenie tablic zwierających referencje do obiektów
6.2. Tablice heterogeniczne
7. Tablice wielowymiarowe
8. Wprowadzenie do kolekcji
9. Podsumowanie
9. Przetwarzanie danych: napisy i liczby
1. Napisy modyfikowalne
2. Pliki tekstowe
3. Metody klasy String
4. Rozbiór tekstów i StringTokenizer
5. Wyrażenia regularne
6. Uproszczenia stosowania wyrażeń regularnych w klasach String i Scanner
7. Podsumowanie
10. Przetwarzanie danych: liczby, daty, algorytmy
1. Opakowanie typów prostych i autoboxing
2. Operacje na bitach
3. Działania matematyczne
4. Daty i czas
5. Formatowanie liczb i dat
6. Proste sortowanie i wyszukiwanie
7. Rekurencja
8. Niezmienniki pętli iteracyjnych
9. Podsumowanie