Kancelaria prawnicza
Pewna kancelaria prawnicza postanowiła usprawnić obsługę prowadzonych przez nią spraw poprzez wykorzystanie systemu informatycznego. Poniżej prezentujemy tekst wymagań użytkownika, w oparciu o który przeprowadzimy modelowanie pojęciowe:
- Należy przechowywać następujące dane o klientach i prawnikach: imiona (nie więcej niż dwa), nazwisko, nazwisko panieńskie (tylko dla kobiet), adres i telefon.
- Dla prawników ma być przechowywany także staż pracy w zawodzie.
- Dla spraw prowadzonych przez kancelarię mają być pamiętane informacje, takie jak: data rozpoczęcia i data zakończenia sprawy, czego dotyczyła, czy zakończyła się sukcesem, dane klienta, który ją zlecił oraz jacy prawnicy zajmowali się sprawą.
- Mają być przechowywane daty i miejsca wszystkich rozpraw związanych ze sprawą. Każdej rozprawie ma być przypisywany identyfikator, unikatowy w ramach danej sprawy.
- Ponieważ możliwa jest sytuacja, że prawnik zostanie odsunięty od sprawy jeszcze w trakcie jej trwania, ma być pamiętane od kiedy do kiedy prawnik zajmował się daną sprawą.
- W danym momencie czasu prawnik może być przydzielony tylko do jednej sprawy.
- Należy uwzględnić fakt, że prawnik może być klientem kancelarii, ale wtedy nie może zajmować się sprawami, które zlecił.
- Sprawa może być anulowana w dowolnym momencie; dane sprawy anulowanej nie mają być przechowywane.
- Dane sprawy mają być przechowywane przez 10 lat od momentu jej zakończenia.
- Oczekuje się, że system będzie wspomagał pracę kancelarii przy:
- Rejestrowaniu spraw.
- Przydzielaniu prawników do spraw.
- Odsuwaniu prawników od spraw.
- Rejestracji rozpraw.
- Rejestracji zakończenia spraw.
- Ustalaniu listy spraw, które w zadanym okresie czasu zakończyły się sukcesem.