Przejście do pierwszej części wykładu


Przykład dokumentacji projektowej Oferty pracy

I.  TOR Nazwa projektu: Oferty pracy
Kontekst
: W prasie i Internecie pojawia się wiele ogłoszeń firm poszukujących pracowników na stanowiska informatyczne. W PJWSTK jest wielu studentów, którzy szukają pracy. Władze szkoły chciałyby dysponować danymi o aktualnych ofertach pracy. Są gotowe wyznaczyć osobę do wprowadzania ofert pracy do bazy danych.
Potrzeby
: Dobrze by było, aby studenci mogli wyszukiwać interesujące ich oferty pracy - w oparciu o rodzaj działalności firmy bądź w oparciu o wymagania. Dla władz szkoły istotna jest znajomość trendów na rynku pracy. Może to znaleźć odzwierciedlenie w przygotowywanym, nowym programie studiów jak i programach poszczególnych zajęć.

II.  Diagram związków encji Oferty pracy

III. Spis funkcji systemu informatycznego Oferty pracy

  1. Wprowadzenie/aktualizacja/usuwanie informacji o firmach.
  2. Wprowadzenie/aktualizacja/usuwanie informacji słownikowych:
  3. Wprowadzenie informacji o nowej ofercie:
  4. Aktualizacja/usuwanie informacji o ofertach.
  5. Wyszukiwanie ofert w oparciu o wprowadzone kryteria:
  6. Raporty:

IV. Podstawowe moduły

  1. Główny panel sterowania (f)  (moduł rozpoczynający i kończący wykonywanie aplikacji)
  2. Wprowadź/wyświetl firmy (f)
  3. Wprowadź oferty (f)
  4. Administracja słownikiem wymagań (f)
  5. Backup na dyskietkę (p)
  6. Wyświetl oferowane stanowiska (f)
  7. Wyszukuj według wymagań (f)
  8. Ranking wymagań (r)
  9. Zestaw stanowisk według wymagań (r)
  Typy modułów:

V.  Spis modułów projektowanego systemu Oferty pracy (przykłady)

  1. Główny panel aplikacji (f)
    Funkcje: Kierowanie użytkownika do modułów realizujących odpowiednie funkcje. Zakończenie aplikacji.
  2. Wprowadź_wyświetl firmy (f)
    Funkcje: Wprowadzanie, wyświetlanie i aktualizacja danych o firmach.
    Postać: Pojedynczy formularz.
    Źródło danych: Tabela Firmy.
    Powiązania: Dostępny  z modułów Główny panel aplikacji  i Wprowadź_aktualizuj oferty.
  3. Administracja słownikiem wymagań (f)
    Funkcje: Przeglądanie i wprowadzanie nowych kategorii oraz pozycji słownika wymagań (w podziale na kategorie). Aktualizacja i usuwanie pozycji słownika wymagań.
    Postać: Formularz z podformularzem.
    Źródło danych: Tabela Kategorie wymagań dla formularza głównego oraz tabela Słownik wymagań dla podformularza.
    Powiązania: Dostępny z modułów Główny panel aplikacji i Wprowadź_aktualizuj oferty. Powrót po śladzie.
  4. Wprowadź_aktualizuj oferty (f)
    Funkcje: Wprowadzanie ofert pracy: informacji o ogłoszeniu, stanowiskach w ogłoszeniu, obowiązkach i wymaganiach związanych z danym stanowiskiem.
    Postać: Formularz z podformularzem i z formularzem wyskakującym (połączonym z podformularzem).
    Źródło danych: Tabela Oferty dla formularza głównego, tabela Stanowiska w ofercie dla podformularza,  tabela Wymagania dla formularza wyskakującego. Oprócz tego przez odnośnik jest połączenie z tabelą Firmy (z formularza głównego) oraz przez listę rozwijaną oraz odnośnik z tabelami Słownik Wymagań oraz Kategorie wymagań (z formularza wyskakującego).
    Powiązania: Dostępny z modułów: Główny panel aplikacji, Wprowadź_wyświetl firmy, Wyświetl ogłoszenia (powót do modułu  Główny panel aplikacji).
  5. Wyświetl oferowane stanowiska (f)
    Funkcje: Przeglądanie pełnych ogłoszeń, które ukazały się po podanej dacie.
    Postać: Formularz z podformularzem i z formularzem wyskakującym (uruchamianym z podformularza).
    Źródło danych: Kwerenda Firmy i oferty (złączenie tabel Firmy i Oferty) dla formularza głównego, tabela Stanowiska w ofercie dla podformularza oraz kwerenda Kategorie i wymagania (złączenie tabel Wymagania, Słownik wymagań i Kategorie wymagań).
    Powiązania: Dostępny z modułu Główny panel aplikacji.
  6. Wyszukaj według wymagań (f) 
    Funkcje: Wyszukiwanie oferowanych stanowisk pracy według wybranego wymagania i takich, których ogłoszenia ukazały się po wybranej dacie.
    Postać: Formularz z podformularzem.
    Źródło danych: Kwerenda Wszystko (złączenie tabel Firmy, Oferty, Stanowiska w ofercie, Wymagania, Słownik wymagań i Kategorie wymagań) dla głównego formularza (tu wyszukuje się oferty względem nazwy wymagania) oraz kwerenda Wymagania i słownik wymagań (złączenie tabel Wymagania i słownik wymagań).
    Powiązania: Dostępny z modułu Główny panel aplikacji.
  7. Zestaw stanowisk względem wymagań  (r)
    Funkcje:  Zestawienie firm i stanowisk względem kategorii i nazwy wymagania - z przeznaczeniem do wydrukowania lub wyświetlenia na ekranie.
    Źródło danych: Kwerenda Wszystko.
    Powiązania: Dostępny z modułu Główny panel aplikacji.
  8. Ranking wymagań  (r)
    Funkcje: Ile razy dane wymaganie występuje w ofercie na stanowisko.
    Źródło danych: Kwerenda Ranking wymagań.
    Powiązania: Dostępny z modułu Główny panel aplikacji.
  9. Backup danych (p) 
    Funkcje: Skopiowanie danych do pliku .mdb o ścieżce podanej przez użytkownika.
    Powiązania: Dostępny z modułu Główny panel aplikacji.

Ad.1 Formularz realizujący moduł Główny panel aplikacji.

Ad.4 Formularz realizujący moduł Wprowadź oferty.

Ad.6. Formularz realizujący moduł Wyszukaj według wymagań

 


Przejście do trzeciej części wykładu