Przejście do pierwszej części wykładu
Przykład
dokumentacji projektowej Oferty pracy
I. TOR Nazwa projektu:
Oferty pracy
Kontekst: W
prasie i Internecie pojawia się wiele ogłoszeń firm poszukujących pracowników
na stanowiska informatyczne. W PJWSTK jest wielu studentów, którzy szukają
pracy. Władze szkoły chciałyby dysponować danymi o aktualnych ofertach
pracy. Są gotowe wyznaczyć osobę do wprowadzania ofert pracy do bazy danych.
Potrzeby: Dobrze
by było, aby studenci mogli wyszukiwać interesujące ich oferty pracy - w
oparciu o rodzaj działalności firmy bądź w oparciu o wymagania. Dla władz
szkoły istotna jest znajomość trendów na rynku pracy. Może to znaleźć
odzwierciedlenie w przygotowywanym, nowym programie
studiów jak i programach poszczególnych zajęć.
II. Diagram związków encji Oferty pracy
III. Spis funkcji
systemu informatycznego Oferty pracy
- Wprowadzenie/aktualizacja/usuwanie informacji o firmach.
- Wprowadzenie/aktualizacja/usuwanie informacji słownikowych:
- kategorie i rodzaje działalności firm;
- kategorie i rodzaje wymagań.
- Wprowadzenie informacji o nowej ofercie:
- wprowadzenie
informacji o stanowisku w nowej ofercie.
- Aktualizacja/usuwanie informacji o ofertach.
- Wyszukiwanie ofert w oparciu o wprowadzone kryteria:
- kryteria działalności firmy;
- kryteria wymagań.
- Raporty:
- ranking wymagań w ofertach;
- jakie firmy
poszukują pracowników według kategorii działalności i rodzaju działalności;
- jakie firmy poszukują pracowników według kategorii wymagań i rodzaju wymagań.
IV. Podstawowe moduły
-
Główny panel
sterowania (f) (moduł rozpoczynający
i kończący wykonywanie aplikacji)
-
Wprowadź/wyświetl
firmy (f)
-
Wprowadź oferty
(f)
-
Administracja słownikiem wymagań (f)
-
Backup
na dyskietkę (p)
-
Wyświetl oferowane stanowiska (f)
-
Wyszukuj według wymagań (f)
-
Ranking wymagań (r)
-
Zestaw
stanowisk według wymagań (r)
Typy modułów:
-
f – formularz
-
r – raport
-
p - procedura
V. Spis modułów projektowanego systemu Oferty pracy
(przykłady)
- Główny panel
aplikacji (f)
Funkcje:
Kierowanie użytkownika do modułów realizujących odpowiednie funkcje. Zakończenie
aplikacji.
- Wprowadź_wyświetl
firmy (f)
Funkcje:
Wprowadzanie, wyświetlanie i aktualizacja danych o firmach.
Postać:
Pojedynczy formularz.
Źródło danych:
Tabela Firmy.
Powiązania: Dostępny z modułów Główny panel aplikacji
i Wprowadź_aktualizuj oferty.
- Administracja słownikiem
wymagań (f)
Funkcje: Przeglądanie
i wprowadzanie nowych kategorii oraz pozycji słownika wymagań (w podziale na
kategorie). Aktualizacja i usuwanie pozycji słownika wymagań.
Postać:
Formularz z podformularzem.
Źródło danych:
Tabela Kategorie wymagań dla formularza głównego oraz tabela Słownik wymagań
dla podformularza.
Powiązania: Dostępny
z modułów Główny panel aplikacji i Wprowadź_aktualizuj oferty. Powrót po
śladzie.
- Wprowadź_aktualizuj
oferty (f)
Funkcje:
Wprowadzanie ofert pracy: informacji o ogłoszeniu, stanowiskach w ogłoszeniu,
obowiązkach i wymaganiach związanych z danym stanowiskiem.
Postać:
Formularz z podformularzem i z formularzem wyskakującym (połączonym z
podformularzem).
Źródło danych:
Tabela Oferty dla formularza głównego, tabela Stanowiska w ofercie dla
podformularza, tabela Wymagania dla
formularza wyskakującego. Oprócz tego przez odnośnik jest połączenie z
tabelą Firmy (z formularza głównego) oraz przez listę rozwijaną oraz odnośnik
z tabelami Słownik Wymagań oraz Kategorie wymagań (z formularza wyskakującego).
Powiązania: Dostępny
z modułów: Główny panel aplikacji, Wprowadź_wyświetl firmy,
Wyświetl ogłoszenia
(powót do modułu Główny panel aplikacji).
- Wyświetl
oferowane stanowiska (f)
Funkcje: Przeglądanie
pełnych ogłoszeń, które ukazały się po podanej dacie.
Postać:
Formularz z podformularzem i z formularzem wyskakującym (uruchamianym z
podformularza).
Źródło danych:
Kwerenda Firmy i oferty (złączenie tabel Firmy i Oferty) dla formularza głównego,
tabela Stanowiska w ofercie dla podformularza oraz kwerenda Kategorie i
wymagania (złączenie tabel Wymagania, Słownik wymagań i Kategorie wymagań).
Powiązania: Dostępny
z modułu Główny panel aplikacji.
- Wyszukaj według
wymagań (f)
Funkcje:
Wyszukiwanie oferowanych stanowisk pracy według wybranego wymagania i takich,
których ogłoszenia ukazały się po wybranej dacie.
Postać:
Formularz z podformularzem.
Źródło danych:
Kwerenda Wszystko (złączenie tabel Firmy, Oferty, Stanowiska w ofercie,
Wymagania, Słownik wymagań i Kategorie wymagań) dla głównego formularza (tu
wyszukuje się oferty względem nazwy wymagania) oraz kwerenda Wymagania i słownik
wymagań (złączenie tabel Wymagania i słownik wymagań).
Powiązania: Dostępny
z modułu Główny panel aplikacji.
- Zestaw
stanowisk względem wymagań (r)
Funkcje: Zestawienie firm i stanowisk względem kategorii i nazwy
wymagania - z przeznaczeniem do wydrukowania lub wyświetlenia na ekranie.
Źródło danych:
Kwerenda Wszystko.
Powiązania: Dostępny
z modułu Główny panel aplikacji.
- Ranking wymagań (r)
Funkcje: Ile razy
dane wymaganie występuje w ofercie na stanowisko.
Źródło danych:
Kwerenda Ranking wymagań.
Powiązania: Dostępny
z modułu Główny panel aplikacji.
- Backup danych (p)
Funkcje:
Skopiowanie danych do pliku .mdb o ścieżce podanej przez użytkownika.
Powiązania: Dostępny
z modułu Główny panel aplikacji.
Ad.1 Formularz realizujący moduł Główny panel aplikacji.
Ad.4 Formularz realizujący moduł Wprowadź oferty.
Ad.6. Formularz realizujący moduł Wyszukaj według wymagań
Przejście do trzeciej części wykładu