INFO
Sylabus
OMG CORBA, cz. 1
OMG CORBA, cz. 2
OMG CORBA, cz. 3
OMG CORBA, cz. 4
OMG CORBA, cz. 5
Transakcje w bazach danych
Standard ODMG, część 1
Wprowadzenie do standardu ODMG, część 2
Standard ODMG, część 3
Standard ODMG, część 4
Standard ODMG, część 5
Standard ODMG, część 6
Standard ODMG, część 7
Standard ODMG, część 8
Skorowidz
Wyście:
Wykłady (KURS SSR)
I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII XIII XIV
« poprzedni punkt   następny punkt »

(1kB) Sylabus
OMG CORBA, cz. 1
1. Heterogeniczność
2. Przyczyny heterogeniczności
3. Co to jest OMG?
4. Misja OMG
5. Zalety rozproszonych obiektów
6. Koncepcja OMG
7. OMG: Czołowi partnerzy
8. OMA: ogólna architektura
9. OMA: Architektura Zarządzania Obiektami
10.Usługi i udogodnienia standardu CORBA
11.OMA: usługi obiektowe
12.OMA: wspólne udogodnienia
13.OMA: Interfejsy dziedzinowe i aplikacyjne
14.Użycie modelu OMA
15.CORBA: podstawowe cechy
16.Ogólna architektura standardu CORBA
17.Przesyłanie zlecenia od klienta do obiektów
18.CORBA: schemat komunikowania się klienta z serwerem
19.CORBA: schemat wywoływania statycznego
20.Pniaki i szkielety
OMG CORBA, cz. 2
1. CORBA: schemat wywoływania dynamicznego
2. Wołania dynamiczne
3. Rodzaje wołań dynamicznych
4. DSI: Dynamiczny szkielet
5. CORBA: Rdzeń ORB: przezroczystość
6. Rdzeń ORB: referencje do obiektów
7. Model obiektowy OMG
8. Model obiektowy OMG: zestawienie typów
9. OMG IDL
10. Przykład opisu w IDL
11. OMG IDL - inny przykład
12 IDL: jeszcze inny przykład
13. OMG IDL: pojęcia
14. IDL: typy wbudowane
15. IDL: typy konstruowane, typy wzorcowe
16. IDL: typy referencji do obiektów
OMG CORBA, cz. 3
1. IDL: Dziedziczenie interfejsów
2. IDL: Struktury i Unie
3. IDL: Tablice, synonimy, stałe
4. IDL: odwzorowania językowe
5. Repozytorium interfejsów
6. Struktura repozytorium interfejsów
7. Repozytorium implementacji
8. Repozytoria interfejsów i implementacji
9. Adaptery obiektów
10. Role adapterów obiektów
11. BOA i POA
12. Co to są “osłony”?
13. Osłona: różne architektury
14. Osłona wewnętrzna i zewnętrzna
15. Grupowanie implementacji w osłony
16. Scenariusz zarządzania obiektami
17. Referencje
18. Statyczne vs. dynamiczne wołania metod
19. Mechanizm refleksjii
OMG CORBA, cz. 4
1. Wołanie statyczne: krok po kroku
2. Nasz pierwszy program w CORBA: Counter
3. Counter: wyrażenie IDL
4. Counter: klasy i interfejsy Java generowane przez prekompilator
5. Jakie to są pliki?
6. Counter: Pieniek klienta generowany automatycznie
7. Counter: Szkielet serwera generowany automatycznie
8. Counter: interfejs w Java generowany z IDL
9. Counter: przykład klasy implementującej interfejs w IDL
10. Counter: Główny program serwera
11. Counter: Szkielet wypełniony implementacją
12. Counter: program klienta (nasza aplikacja)
13. Wołanie dynamiczne: krok po kroku
14. Protokoły pomiędzy ORB-ami
15. Rodzaje usług obiektowych
16. Zasady projektowania usług obiektowych
OMG CORBA, cz. 5
1. Usługa nazewnicza
2. Usługa nazewnicza: Wiązanie, rozstrzyganie
3. Usługa nazewnicza: kroki dla uzyskania referencji
4. Usługa handlowa (Trader)
5. Funkcje bazy danych Trader
6. Definicja typu usługi
7. Usługi w zakresie zdarzeń
8. Usługi w zakresie cyklu życiowego
9. Usługi w zakresie trwałych obiektów
10. Usługi w zakresie związków
11. Usługi w zakresie zapytań
12. Bieżące prace OMG
13. Najbardziej znane implementacje CORBA
14. Wady OMG CORBAi
15. Podsumowanie
Transakcje w bazach danych
1. Po co transakcje? - Współbieżność
2. Po co transakcje? - Przeciwdziałanie awariom
3. Transakcja: jednostka działalności systemu
4. Przykładowa transakcja
5. Kryterium poprawności transakcji
6. Implementacja szeregowalności poprzez zamki
7. Zakleszczenie
8. Walka z zakleszczeniem
9. Metody bez zakleszczeń oparte na stemplach czasowych
10. Metody optymistyczne
11. Ziarnistość mechanizmu transakcji
12. Zmienna ziarnistość
13. Typy awarii i reakcje na awarie
14. Odtwarzanie po awarii - środki, terminy
15. Odtwarzanie po zerwaniu
16.Podstawowe algorytmy z zamkami
17. Komendy w SQL do przetwarzania transakcji
18. Zagnieżdżone transakcje
19. Przykład zagnieżdżonej transakcji
20. 2PC w systemach rozproszonych
21. Długie transakcje (transakcje projektowe)
22. Podsumowanie
Standard ODMG, część 1
1. Plan wykładu
2. Co to jest ODMG?
3. Kluczowi zawodnicy obiektowych BD
4. Krytyczne cechy obiektowych baz danych:
5. Kryteria oceny (obiektowych) SZBD
6. Po co standard?
7. Co podlega standardyzacji?
8. ODMG 2.0: zawartość
9. ODMG 2.0: podejście umiarkowanie rewolucyjne
10. ODMG 2.0: Ramowa architektura
11. Model obiektowy ODMG
12. Typy i klasy; interfejsy i implementacje
13. Podtypy i dziedziczenie
Wprowadzenie do standardu ODMG, część 2
1. Plan wykładu
2. Typy abstrakcyjne, typy konkretne, polimorfizm, wielo-dziedziczenie
3. Ekstensje, klucze
4. Obiekty
5. Kolekcje
6. Literale
7. Użycie deklaracji struktur
8. Deklaracje atrybutów
9.Związki
10. Operacje
11. Wyjątki
12. Metadane
13. Transakcje
Standard ODMG, część 3
1. Plan wykładu
2. ODL: Object Definition Language
3. Założenia przyjęte przy projektowaniu ODL
4. ODL - językowo-niezależny
5. ODL: BNF dla interfejsu
6. Atrybuty
7. Związki
8. Operacje
9.Przykład w ODL
10. Schemat w ODL -reprezentacja graficzna
11. ODL- inny przykład
12.ODL: składnia górnego poziomu
13. Model ODMG i ODL - zalety i wady
14. ODMG ODL - wady koncepcyjne i semantyczne
Standard ODMG, część 4
1. Plan wykładu
2. Co to jest język zapytań?
3. OQL -wstępne informacje
4. Krótka charakterystyka OQL
5. OQL - kilka przykładów
6. Wejście i wynik zapytań w OQL
7. Przykłady w OQL
8. Tworzenie obiektów
9. Co zwraca zapytanie?
10. Wyrażenia ścieżkowe
11. Predykaty, złączenia
12. Wartości zerowe
13. Wołanie metod
14. Polimorfizm, późne wiązanie, wskazanie klasy
Standard ODMG, część 5
1. Plan wykładu (część 5)
2. Swobodne kombinowanie operatorów
3. Całość zapytania w jednym kawałku
4. Nazwane zapytania
5. Binarne porównania i operatory
6. Selekcja atrybutu, przechodzenie wzdłuż związku
7. Kwantyfikatory
8. Operatory (funkcje) zagregowane
9. Zdanie Select From Where
10. Przykład Select From Where
11. Operator grupowania
12. Uporządkowanie, operatory na tablicach i listach
13. Operacje na zbiorach
14. Reguły zakresu
15. Podsumowanie OQL
Standard ODMG, część 6
1. ODMG 2.0: Wiązanie do C++ - charakterystyka
2. Co to jest “niezgodność impedancji”?
3. Założenia projektowe wiązania do C++
4. Podstawowa architektura wiązania
5. Odwzorowanie elementów modelu ODMG na C++
6. C++ ODL
7. Jednokierunkowe związki
8. C++ OML
9. Związki
10. Klasy do obsługi kolekcji
11. C++ OQL
12. ODMG 2.0: przykład w C++
13. ODMG-93 C++: Schowek aplikacji
14 Związki ze środowiskiem OMG ORB
Standard ODMG, część 7
1. Założenia wiązania do Java
2. Sposoby deklarowania klas z obiektami trwałymi
3. Model obiektowy ODMG w Java
4. Java ODL
5. Java OML
6. Kolekcje
7. Kolekcja Set
8. Transakcje
9. Java OQL
10. Przykład Java OQL
11. Brak niezgodności impedancji?
12. Podsumowanie
Standard ODMG, część 8
1. Co to jest i po co jest metamodel?
2. Przykład opisu metamodelu
3. Co przedstawia metamodel?
4. Przykład metamodelu
5. Wymagania w stosunku do metamodelu
6. Co to jest "generyczność"?
7. Metody programowania generycznego
8. Kroki refleksji
9. Metamodel rezultatów zapytań
10. Metadane w ODMG 3.0
11. Zakresy
12. Metaobiekty
13. Interfejs DefiningScope
14. Moduły
15. Operacje, wyjątki, stałe
16. Własności
17. Interfejsy
18. Klasy i kolekcje
19. Typy konstruowane
20. Specyfikatory i operandy
21. Podsumowanie i ocena specyfikacji
22. Jak poprawić koncepcję metamodelu?
23. Spłaszczenie meta-modelu
24. Spłaszczony metamodel - przykład (1)
25. Rozwinięcie spłaszczonego metamodelu
26. Spłaszczony metamodel - przykład (2)
27. Podsumowanie
« poprzedni punkt   następny punkt »