INFO
Sylabus
OMG CORBA, cz. 2
1. CORBA: schemat wywoływania dynamicznego
2. Wołania dynamiczne
3. Rodzaje wołań dynamicznych
4. DSI: Dynamiczny szkielet
5. CORBA: Rdzeń ORB: przezroczystość
6. Rdzeń ORB: referencje do obiektów
7. Model obiektowy OMG
8. Model obiektowy OMG: zestawienie typów
9. OMG IDL
10. Przykład opisu w IDL
11. OMG IDL - inny przykład
12 IDL: jeszcze inny przykład
13. OMG IDL: pojęcia
14. IDL: typy wbudowane
15. IDL: typy konstruowane, typy wzorcowe
16. IDL: typy referencji do obiektów
Skorowidz
Wyście:
Wyklad II. Wprowadzenie do OMG CORBA, część 2 (KURS SSR)
I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII XIII XIV
« poprzedni punkt   następny punkt »

10. Przykład opisu w IDL

Specyfikacja wirtualnych zwierzątek:

(4kB)
 module Moje_Zwierzątka {
    /* definicja interfejsu dla psa */
        interface Pies: Ulubieniec, Zwierzę { 
              readonly attribute integer wiek;
              exception NieReaguje{string dlaczego}; 
              void Szczekaj( in short jak_długo)   
                          raises (NieReaguje);   
              void Usiądź( in string gdzie )    
                          raises (NieReaguje);  
               void Warcz(in string na_kogo) 
                          raises (NieReaguje);
       };   
       
        /* definicja interfejsu dla kota */    
        interface Kot: Zwierzę {
               void Miaucz( in short ile_razy )
                           raises (NieReaguje);       
               void Mrucz( in short jak_długo ) 
                           raises (NieReaguje); 
        }; 
  };