INFO
Sylabus
OMG CORBA, cz. 4
1. Wołanie statyczne: krok po kroku
2. Nasz pierwszy program w CORBA: Counter
3. Counter: wyrażenie IDL
4. Counter: klasy i interfejsy Java generowane przez prekompilator
5. Jakie to są pliki?
6. Counter: Pieniek klienta generowany automatycznie
7. Counter: Szkielet serwera generowany automatycznie
8. Counter: interfejs w Java generowany z IDL
9. Counter: przykład klasy implementującej interfejs w IDL
10. Counter: Główny program serwera
11. Counter: Szkielet wypełniony implementacją
12. Counter: program klienta (nasza aplikacja)
13. Wołanie dynamiczne: krok po kroku
14. Protokoły pomiędzy ORB-ami
15. Rodzaje usług obiektowych
16. Zasady projektowania usług obiektowych
Skorowidz
Wyście:
Wyklad IV. Wprowadzenie do OMG CORBA, część 4 (KURS SSR)
I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII XIII XIV
« poprzedni punkt   następny punkt »

2. Nasz pierwszy program w CORBA: Counter

Program jest minimalistyczną aplikacją klient-serwer. Jest to dzialająca aplikacja w Java pod VisiBrokerem. Zakładamy, ze po stronie serwera będzie znajdować się maciupeńki obiekt zawierający licznik (counter). Dostęp do tego obiektu będzie określony poprzez atrybut sum (suma przechowywana w liczniku) oraz przez metodę increment (zwiększ sum o 1). Metoda ta będzie zwracać wartość licznika do klienta.

Co będzie robić nasza aplikacja po stronie klienta?
  1. Ustawia licznik na zero;
  2. Wywołuje metodę increment 1000 razy;
  3. Podaje końcową sumę w liczniku;
  4. Drukuje odcinek czasu, w którym działał program.
  5. Powinien reagować na wyjątki.

3. Counter: wyrażenie IDL

// count.idl 
module Counter 
{
   interface Count
   {   attribute long sum;
       long increment();
   }; 
}; 

Wywołanie prekompilatora:

(3kB)

« poprzedni punkt   następny punkt »