INFO
Sylabus
OMG CORBA, cz. 4
1. Wołanie statyczne: krok po kroku
2. Nasz pierwszy program w CORBA: Counter
3. Counter: wyrażenie IDL
4. Counter: klasy i interfejsy Java generowane przez prekompilator
5. Jakie to są pliki?
6. Counter: Pieniek klienta generowany automatycznie
7. Counter: Szkielet serwera generowany automatycznie
8. Counter: interfejs w Java generowany z IDL
9. Counter: przykład klasy implementującej interfejs w IDL
10. Counter: Główny program serwera
11. Counter: Szkielet wypełniony implementacją
12. Counter: program klienta (nasza aplikacja)
13. Wołanie dynamiczne: krok po kroku
14. Protokoły pomiędzy ORB-ami
15. Rodzaje usług obiektowych
16. Zasady projektowania usług obiektowych
Skorowidz
Wyście:
Wyklad IV. Wprowadzenie do OMG CORBA, część 4 (KURS SSR)
I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII XIII XIV
« poprzedni punkt   następny punkt »

16. Zasady projektowania usług obiektowych

  • Oddzielenie interfejsu i implementacji
  • Referencje do obiektów podlegają kontroli typu poprzez interfejsy
  • Klienci zależą od interfejsów, a nie od implementacji
  • Stosowane jest wielo-dziedziczenie interfejsów
  • Stosowana jest metoda tworzenia podtypów dla rozszerzenia, ewolucji i specjalizacji funkcjonalności
  • Prostota, elastyczność, generyczność serwisów
  • Umożliwienie lokalnych i odległych implementacji obiektów


Interfejsy wołań zwrotnych (Callback Interfaces)
- serwer woła wykonanie usług ze strony klienta
- np. przekazywanie danych asynchronicznie do klienta


Brak globalnych przestrzeni identyfikatorów
- zakres identyfikatorów jest zawsze ograniczony do pewnego kontekstu.



« poprzedni punkt   następny punkt »